Találatok

Primo

LOGICO Primo 1258 – Ismerkedés a számokkal

Számlálás, mennyiségek összehasonlítása, eredmény mutatása az ujjunkon, dobókockán; számok
sorrendje

Ebben az 5 éveseknek ajánlott kártyacsomagban a kis sárkánnyal gyakorolhatják a gyerekek a számokat, a számlálást, a mennyiségeket és a számok sorrendjét. Várnak a drágakövek, dobókockák, játékok, gyakorold velük a számokat!

Cikkszám: 1258
Online ár: 2 287 Ft


Primo

LOGICO Primo 3244a – Formák, vonalak, betűk

Apró részletek, formák megkülönböztetése, azonos kezdőhangok, betűk. Ebben az 5 éveseknek ajánlott feladatkártya csomagban robotok segítenek felkészülni az írásra formák, azonosságok és részletek keresésével, párosításával, vonalak követésével, kezdőbetűk párosításával.
Cikkszám: 3244a
Online ár: 2 287 Ft


Primo

LOGICIO Primo 1263 – Öltözködés

Sorrend, képrészletek felismerése, ruhadarabok válogatása, logikai összefüggések. Milyen anyagból van? Melyiket kell előbb felvenni? Milyen a mintája? Új koncepció alapján a rajzok mellett fotók is szerepelnek a kártyákon.
Cikkszám: 1263
Online ár: 2 287 Ft


Tartalom

Rólunk

Mi MICSODA, Suli Plusz, LOGICO, Mágikus állatok iskolája – ugye ismerősek?
A Babilon Kiadó az ifjúsági ismeretterjesztés és gyerekkönyvkiadás vezető könyvkiadója. 30 éve jelennekmeg gondozásunkban ismeretterjesztő könyvek, foglalkoztatók, készségfejlesztő kiadványok, képeskönyvek és gyerekregények a fiatal könyvbarátoknak.
Így kezdődött...1990-ben a német Tessloff és a magyar Babilon cég alapította a kiadót, amely gyors növekedésbe kezdett, és mára már több mint 2 és fél millió kiadványa talált gazdára.Ma is nagy népszerűségnek örvend a Mi MICSODA sorozat, amely a tudomány és a nyomdatechnika robbanásszerű fejlődésével lépést tartva többször is megújult az elmúlt évtizedekben.
 
Ízelítő kiadói programjainkból




Mi MICSODA
Kiadónk zászlóshajója a több korosztálynak szóló sorozat: Mi MICSODA Ovisoknak 3 éves kortól, Mi MICSODA Junior 5 éves kortól és a klasszikus Mi MICSODA sorozat 7 éves kortól. Ez utóbbiakhoz kapcsolódnak a Rejtvényfüzetek, a Matricás atlaszok és albumok, a Mi MICSODA Junior címekhez pedig a Junior matricás rejtvényfüzete. A Mi MICSODA tudásanyag gyarapítására naprakész ismereteket tartalmazó cikkeket töltünk fel a Magazin menübe.





LOGICO
Az óvodások és kisiskolások körében kedvelt LOGICO Primo és LOGICO Piccolo különleges készségfejlesztő tanulójáték, amely egy színes tológombokkal ellátott keretből és a hozzá kapható feladatkártyákból áll. Otthon, önállóan is játszhat vele a gyerek, de fejlesztőpedagógusok is gyakran használják az óvodákban, iskolákban.





ISMERETTERJESZTŐ KÖNYVEK
Kedves, vidám, humoros, tanulságos képes- és mesekönyvek, böngészők kicsinek és nagyobbaknak. Színvonalas illusztrációk, irodalmi értékű szövegek, versek neves külföldi és magyar szerzőktől.





KÖNYVEK KICSIKNEK (0-3)
Az esztétikus és szeretnivaló könyvek a gyerekeket pici babakortól szórakoztatják, tanítják. Mozgatható elemek, kedves rajzok, versikék.





KÉPESKÖNYVEK
Képeskönyveinket 3 éves kortól ajánljuk. A gyermek életében megjelenő nehézségeket feldolgozó történetek, viccces mesék, nagy, színes képek.

 



GYEREKREGÉNYEK
4-5 éves kortól 10-12 éves korig, előbb felolvasásra, később önálló olvasásra ajánljuk gyerekregényeinket, melyek közül többet nemzetközi irodalmi díjjal tüntettek ki. A vidám, kalandos és tanulságos történetekkel szeretnénk megszerettetni az olvasást a most felnövő gyerekek körében.





FOGLALKOZTATÓK ÓVODÁSOKNAK
Az ovisok nagy kedvencei a pontról pontra feladatok és a kifestők, de az iskolára felkészítő OVI-SULI vagy Vonalhúzó sorozatok is igen népszerűek.





FOGLALKOZTATÓK ISKOLÁSOKNAK
A nagyobbaknak szánt SULI PLUSZ sorozatban többek között olvasást, írást, számolást segítő füzeteket találunk, de van itt még sok más érdekesség, és persze a kisiskolások sem maradnak ki a pontról pontra feladatokból.





 
Itt is megtalálsz minket!Facebook-oldalunkInstagram-oldalunkYouTube-csatornánk

Rólunk


Tartalom

About us

Babilon Publishing (imprint of Tessloff & Babilon Publishing House, Budapest) is one of the leading publishing houses in children’s books based in Hungary. Since starting in 1990 our mission has been to inform, entertain and inspire children of all ages and young adults. Most of our books are non-fiction books with cutting edge knowledge and matching illustrations or photos - licenced from well-known publishers from Germany, Great Britain, France and other countries.
Our well-deserved reputation for style and quality is based on our main series the “How and Why? /Was ist was/ Mi MICSODA/ science books written for 3 age groups. In addition to these series - under the same logo - we have first reader science books.
We strongly believe that reading our books about science, history, culture, and environment will contribute to educating future generations. They inspire children to be curious and courageous to embark on new adventurous excursions into the world of science, technology, nature or everyday life.
In addition to science books, we offer activity books, board books for babies and picture books.  We also publish fiction for young readers and fiction combined with a certain amount of science or practical knowledge.
We are the publisher of the novel series “School of the Magical Animals” with over 21 volumes, and the cosily illustrated “Slow Down” books which inspire the love of the natural world. They achieve tremendous success worldwide.
Our team has recently developed Hungarian children’s novels, picture books and science books infused with attractive artwork. We are constantly expanding our offer. We believe in strong illustrations and interactive education. We set great value on the quality of our products and accurate, up to date knowledge even for the youngest reader.
Besides books we are the exclusive publishers of the award winning LOGICO Primo and Piccolo in Hungarian, which is a comprehensive educational learning game, available in more than 40 countries.

About us


Magazin

A térészlelés fejlődése

Hogyan fejleszthető a térészlelés?
Hogy a térben eligazodjunk, tájékozódjunk, fontos a tér megfelelő érzékelése, észlelése. A térészlelés fejlesztésében alapvető szerepe van a motoros (mozgásos) tevékenységeknek és a testséma kialakításának. A téri helyzetek különböző mozgásos megélése, a téri irányok bemozgása, az egyensúlyérzék fejlesztése mind-mind része e képesség alakításának. A különböző téri pozíciókat jelző szavak, például fent, lent, jobbra, balra, előtte, mögötte stb. mozgásos "megélése" segít a tudatosításban, az "oldaliság" (jobb, bal) kialakításában. Adhatunk játékos instrukciókat: Bújj át a szék alatt! Emeld a labdát a fejed fölé! Gurítsd a labdát jobb kézzel! Vagy játszhatunk "robotos" játékot, amelyben a robot csak előre-hátra-jobbra-balra haladhat.A testséma kialakulása, megfelelő fejlettsége teszi lehetővé, hogy a saját testen való tájékozódást, az irányok helyes megítélését, ismeretét átvigyük a külső környezetre is.
Hogyan segíthetjük a testséma kialakulását?
A tér észleléséhez vonatkoztatási pontra van szükségünk. Ez pedig nem más, mint a saját testünk.A testséma a saját testünk és annak részei, illetve testünk és a környezetünk közötti térbeli relációk belső leképeződése, ismerete. Ehhez több érzékleti tapasztalat szükséges: például taktilis (a testfelszínről érkező tapintásos információk), vizuális (látás útján létrejövő), kinesztetikus (testhelyzetek, mozgások észlelése), egyensúly érzékelése, illetve ezek egysége. Így alakul ki a testrészeink ismerete, a függőleges és vízszintes tengelyek beépülése.A testséma intenzív fejlődése 5-7 éves korra tehető, de a befejeződése nagyjából 9 éves korban történik. Az alábbiakban néhány játékötlet olvasható, amelyek fejlesztik a testsémát:

különböző testrészek megérintése, megnevezése, ezekkel mozgások végzése (tükör előtt ajánlott elvégezni);
ugyanezt megismételni csukott szemmel;
rajzon felismerni a testrészeket, megmondani a funkcióját;
részekből összeállítani emberfigurát;
különböző mozgásos feladatok jobb- bal kézzel, majd lábbal (pl. labdagurítás jobb kézzel);
átbújás játékeszközök alatt, fölött stb.;
mozgások adott tárgyakhoz képest (például megkérjük a gyermeket, hogy álljon a szék elé, mögé stb.).

Mindenfajta mozgás hatékonyan fejleszti a testséma kialakulását.

Hogyan fejleszthető a térészlelés? Hogyan segíthetjük a testséma kialakulását? - Cikksorozatunkban fejlesztőpedagógus szakértőink a gyerekek fejlődésével kapcsolatos kérdésekre válaszolnak. Perger Katalin és Farkas Attiláné Katalin a Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium és Zeneiskola – Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tanítói. Közösen dolgozták ki és állították össze a LOGICO Piccolo Betűvadász, Számvadász és Jelvadász kártyacsomagok anyagát.


A térészlelés fejlődése


Tartalom

Kérdőív

Kiadónk számára fontos a LOGICO termékcsaládról alkotott véleményük, ezért örömmel fogadnánk, ha kérdőíves online felmérésünkben is részt vennének. A kérdőívet kitöltő intézmények válaszait értékes LOGICO csomaggal jutalmazzuk, mely tartalmaz 1 db Primo keretet és 1 db kártyacsomagot. A kérdőív 2017. december 15-ig érhető el.
TOVÁBB A KÉRDŐÍVRE >>


Kérdőív


Magazin

Fejlesztés és fejlődés

Mit jelent a fejlesztés és fejlődés?
A képességek kialakulásának megvan az optimális ideje. Az egészséges, ép intellektusú gyermek ingerekben gazdag környezetben, elegendő mozgási- és játéklehetőség biztosításával, normális ütemben fejlődik, amit siettetni nem szabad. A fejlődés különböző területei nem azonos módon és időben érnek be. Bizonyos életkorban, bizonyos területek intenzívebben fejlődnek. Ha ebben a szenzitív szakaszban biztosítjuk a környezeti támogatást, a képességek és a részképességek megfelelően fejlődnek.Vannak ún. fejlődési csomópontok, amikor ezek a részképességek, képességek egységet mutatnak, összeérnek. Ilyen például az iskoláskor kezdete, vagyis az iskolaérettség.Az óvodáskorban tehát fontos a megelőző fejlesztés, ami tulajdonképpen a fejlődés töretlen biztosítását jelenti. Később sokkal több idő és energiaráfordítással történhet csak meg a lemaradás korrigálása.
Korrekciós fejlesztésről általában iskoláskorban beszélünk, amikor a normál ütemű fejlődésben valamilyen lemaradás tapasztalható. Az óvodáskor vége felé azonban már mutatkozhatnak részképességbeli elmaradások, amelyeket az óvónők és a velük kapcsolatban lévő szakemberek időben felfedezhetnek. Ekkor a probléma okának feltárása után egy nagyon tudatosan és tervszerűen felépülő fejlesztőmunkával próbálják behozni a lemaradást.

Mi az egészséges beszédfejlődés menete?
A beszéd fejlődésének meghatározott szakaszai vannak, amelyeken minden kisgyermek átmegy. Ezeket átugrani, kihagyni, vagy éppen a fejlődést erőltetni, siettetni nem lehet.
Nagyobb szakaszok:

a gügyögés, gagyogás időszaka,
az utánzás korszaka,
a beszéd megértésének szakasza,
a beszéd önálló fejlődésének időszaka.

A normál beszéd kialakulásának feltétele az ép hallás, az ép beszédszervek, az ép idegrendszer és a minta, azaz a beszélő környezet. A beszéd észlelése, megértése a halláson alapul, a beszédprodukció pedig a beszédszervek működésén. A fejlődés során fokozatosan kialakul az anyanyelvi percepciós bázis, az a hangrendszer, amelyen az anyanyelv szól.Háromévesen már gyors ütemben fejlődik a kisgyermek szókincse, megérti az instrukciókat, és egész mondatokkal érteti meg magát. Azonban ha ekkor még nem beszél, megkésett beszédfejlődésről van szó, és ebben az esetben szakember segítsége szükséges.Négyévesen már a nyelvtani formák, szabályok is kialakulnak. Az iskolakezdésre már eljutnak a magyar beszédhangok egyértelmű felismeréséig, ezáltal képessé válnak a magánhangzók és a mássalhangzók megkülönböztetésére.A gyermek a beszédét tehát a környezetétől veszi át, mégpedig olyan formában, ahogyan azt hallja. Ezért rendkívül fontos a tiszta, szép beszéd és a mesélés, mely által gazdagodik a szókincse, és a belső kép kialakulásával fejlődik a fantáziája is.
Hogyan ismerje fel a szülő, hogy a gyermek még nem iskolaérett?
A szülők általában már a nagycsoportban tájékoztatást kapnak az iskolaérettség kritériumai felől. Érdemes ezeket megszívlelni és a nyáron kicsit felkészülni az iskolára. Ha azonban csak szeptemberben derülnek ki a hiányosságok, minél hamarabb vegyük fel a kapcsolatot az iskolában vagy a nevelési tanácsadóban a fejlesztőpedagógussal. A testi, fizikai adottságokon természetesen nem tudunk változtatni: a testarányokat, a testmagasságot nem növelhetjük, a fogváltást sem sürgethetjük, stb. Segíteni tudunk viszont az értelmi képességek és a szociális készség területén.
A következőkre figyeljünk:

Tud-e gyermekünk legalább 15 percig egy adott dologra célirányosan koncentrálni, nem terelik-e el a figyelmét "zavaró" körülmények?
Kialakult-e biztosan a jobb illetve a bal kéz használata?
Van-e már a mennyiségekről fogalma (több, kevesebb, ugyanannyi), tud-e tárgyakat különböző tulajdonságok (forma, szín, méret) alapján csoportosítani?
Meg tud-e jegyezni rövidebb mondókákat, verseket?
Érthetően, tisztán beszél-e?
Tud-e kapcsolatot létesíteni a vele egykorú társaival?
Képes-e a közös játéknál, feladatok megoldásánál az együttműködésre?
Képes-e önmagát fegyelmezni, mozgási ingereit féken tartani?
Képes-e önállóan öltözködni, cipőt fűzni, késsel és villával étkezni?

Ha felismerjük a problémát, nem kell kétségbe esni, mert az iskolakezdést követő hetekben elkezdett fejlesztéssel még sokféle hiányosságot lehet korrigálni.

Mit jelent a fejlesztés és fejlődés? Hogyan ismerje fel a szülő, hogy a gyermek még nem iskolaérett? Cikksorozatunkban fejlesztőpedagógus szakértőink a gyerekek fejlődésével kapcsolatos kérdésekre válaszolnak. Perger Katalin és Farkas Attiláné Katalin a Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium és Zeneiskola – Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tanítói. Közösen dolgozták ki és állították össze a LOGICO Piccolo Betűvadász, Számvadász és Jelvadász kártyacsomagok anyagát.


Fejlesztés és fejlődés


Magazin

Iskolaérettség és tanulási zavarok

 Hogyan térképezi fel a fejlesztőpedagógus a tanulási zavarokat?
A tanulási zavarok felismerésében fontos szerepük van a különböző diagnosztikai szűrőeljárásoknak. A különböző módszerek – a tesztek, megfigyelések, anamnézis – egymást kiegészítve segítenek a problémák feltérképezésében. Vannak tesztek, amelyeket csak a pszichológusok alkalmazhatnak, ilyenek például a Bender-, a Frostig- vagy az IQ-teszt. Azonban a pedagógusnak is sok eszköz áll a rendelkezésére ahhoz, hogy a problémákhoz közelebb jusson.
A gyermek előtörténetének megismerésére szolgál az anamnézis felvétele, melynek során sok minden tisztázódhat például a terhességről, a szülés körüli állapotról, a korai betegségekről.A "Home-leltár" – a családlátogatás – révén jobban megismerhetjük az otthoni környezetet (tárgyi körülményeket, személyi viszonyokat).Játékos körülmények között megfigyelhetjük a gyermek mozgását, érzelmi reakcióit, beszédét, társas kapcsolatait, önálló tevékenységeit, kézügyességét stb.Az "Emberrajz-teszt" a grafikus képességek mellett a testséma fejlettségére is rámutat, és egyben az általános értelmi szint mutatója is.A speciális képességfelmérő tesztek – a Diszlexia-prognosztika teszt, az Edtfeld-teszt és a figyelemvizsgálat – a részképességeket mérik fel.
Mindezen eljárások csak együtt tudnak rámutatni a tanulási képességeket megalapozó funkciók fejlettségére, illetve fejletlenségére.

Miről ismeri fel a tanító, hogy a gyerek nem elég éretten került az iskolába?
Ha a fejlődés során a részképességek egyenetlenül fejlődnek, lemaradások, hiányok lépnek fel és ezek az iskolakezdésre sem érnek be, később teljesítményproblémát okozhatnak. A tanító arra figyeljen, ha a gyerek:

állandóan izeg-mozog, nekimegy tárgyaknak, lever dolgokat és általánosságban motoros nyugtalanság jellemzi;
nem tud kellő ideig (kb. 15 percig) egy adott dologra tudatosan koncentrálni;
nehezen tud látott vagy hallott információk között különbséget tenni, azonosságokat felfedezni;
nehezen tájékozódik a térben (jobbra, balra, alatta, fölötte);
nehezen tájékozódik a síkban, eltéved a füzet felületén;
a betűelemeket, betűket fordítva írja, az írással jobbról balra halad, ún. tükörírást alkalmaz;
írásnál, olvasásánál gyakran felcseréli vagy kihagyja a betűket, szótagokat;
kézügyessége nem túl jó, az írása kusza, maszatos, a füzete szamárfüles;
még nem alakult ki a jobb-bal kéz használata, kezei között váltogatja a ceruzát;
artikulációs, szótagolási problémái vannak.

Ha a gyermek nem tud eleget tenni az iskola és a szülők által elvárt követelményeknek, kudarcélmények érik, melyek tanulási zavarokhoz és ennek következményeként magatartási zavarokhoz vezethetnek.Ne ijedjünk meg, az ilyen gyermek nem feltétlenül diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás. A megelőzés érdekében azonban mihamarabb keressük fel az iskola fejlesztőpedagógusát, aki az idejében elkezdett és szakszerűen összeállított foglalkozásokkal igen jó eredményeket tud elérni.

Hogyan térképezi fel a fejlesztőpedagógus a tanulási zavarokat? Miről ismeri fel a tanító, hogy a gyermek nem elég éretten került az iskolába? Cikksorozatunkban fejlesztőpedagógus szakértőink a gyerekek fejlődésével kapcsolatos kérdésekre válaszolnak. Perger Katalin és Farkas Attiláné Katalin a Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium és Zeneiskola – Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tanítói. Közösen dolgozták ki és állították össze a LOGICO Piccolo Betűvadász, Számvadász és Jelvadász kártyacsomagok anyagát.


Iskolaérettség és tanulási zavarok


Magazin

A koordinált mozgás fejlődése

 Mekkora a mozgás szerepe a fejlődés során?
A mozgásnak meghatározó szerepe van egész életünk folyamán. Az életkor előrehaladtával egyre kifinomultabb és összehangoltabb koordináltabb mozgásformákra vagyunk képesek.A mozgás hiánya problémákat okozhat a későbbi tanulási folyamatokban. Sokan talán nem is gondolnak arra, hogy csecsemőkorban milyen fontos a ringatás, a forgás, kúszás, mászás, később a járás, futás, szökdelés. Legelőször tehát a nagymozgásokat tanuljuk meg. Bármelyik mozgásforma kimaradása meghatározó tényező lehet a tanulási problémák kialakulásában. Akadályozza a fejlődést, ha a gyerek túl sokat ül a tévé, a számítógép előtt, vagy ha korlátozzák mozgásigényét.
Melyek az ún. finommozgások?
Nemcsak a nagymozgások, hanem a finommozgások fejlődése is szerepet játszik a sikeres iskolakezdésben. A kéz finom és ügyes mozgásainak egyik sajátos területe a grafomotorika, ennek fejlettsége teszi lehetővé az írás elsajátítását. A finommozgás és a koordinált mozgás intenzív fejlődési szakasza az óvodai középső és nagycsoporttól számítható. Az életkor előrehaladtával, amikor már a kéztőcsontok és az idegrendszer is elér egy bizonyos fejlettségi szintet, egyre ügyesebb lesz a gyermek keze. Ezt a fejlődést segíthetjük minden olyan tevékenységgel, amely az ujjak és a kéz kismértékű mozgatását igényli. Ilyenek például:

homokozás
gyurmázás
kirakós, összerakós játékok (például puzzle)
építőjátékok
papírhajtogatás, tépés, ragasztás
ollóhasználat
festés (ujjal, tenyérrel, ecsettel)
gyöngyfűzés
tésztagyúrás
színezés, rajzolás

Ilyen játékok közben nemcsak a kéz ügyesedik, hanem fejlődik a figyelem, a szem és a kéz közötti koordináció, valamint a vizuális észlelés is.
Mi a grafomotorika?
A finommozgások egyik speciális területe a grafomotorika, azaz írásmozgás koordináció, ez teszi lehetővé az írás elsajátítását. Ahhoz, hogy valamit grafikailag ábrázolni tudjunk, szükségünk van egy jól működő apparátusra: a szemünkre, mely felfogja, érzékeli a vizuális ingert, az agyunkra, mely ezt az ingert kódolja és feldolgozza (vagyis észleli), és a kivitelezéshez a kezünk koordinált mozgására.Mindezek fejlődését nem siettethetjük. Nem véletlen, hogy 6-7 éves kor előtt nem tudjuk megtanítani a gyerekeket írni, hiszen körülbelül ebben a korban még fejlődőképesek a kéztőcsontok, míg az idegrendszer korábban nem elég fejlett ehhez a tevékenységhez, és a koordinált mozgás is ekkor fejlődik a legintenzívebben.A grafomotoros készség fejlesztésénél mindig be kell tartani a fokozatosság elvét: nagymozdulattól- kis mozdulatokig, térből- síkba, egyszerű elemtől- bonyolultabb ábráig. Fontos a testtartás és a ceruzafogás. A füzetlapnak 2 arasznyi távolságra kell lennie az orrtól, mindkét talp a talajon pihenjen, a fény a megfelelő oldalról jöjjön. A laza, szabályos ceruzafogás 3 ujjal történik: a középső ujjon fekszik a ceruza, a mutató felülről, a középső alulról támasztja (ha akarnám, könnyedén kivehetném a gyermek kezéből). Nem szabad "vésnie", nagyon rányomnia a ceruzát, vagyis ne legyen erős az írásnyomaték.Mindenfajta grafikus tevékenység közben iktassunk be pihenőket, amikor megtornáztatjuk, megmasszírozzuk a kezünket, ujjainkat. Fontos, hogy már az óvodás korban sokat rajzoljon, színezzen helyes ceruzafogással. Később a rossz beidegződést nehéz korrigálni.
Mi a koordinált mozgás?
Az újszülött még egész testével reagál a környezeti ingerekre. Az életkor előrehaladtával differenciálódik a mozgásunk: egyre kifinomultabb, ügyesebb, koordináltabb (összerendezettebb) mozdulatokra leszünk képesek, tehát a mozgásvégrehajtás minősége javul.Az 5-7 éves kor a koordinált mozgás fejlődésének fontos periódusa. A testi erő növekedésével látványosan javul az ügyesség is. A gyerekek ebben a korban már képesek megtanulni kétkerekű biciklivel közlekedni, energiaigényes játékokban (például fogócska, labdázás) egyre ügyesebbek, biztonsággal és gyorsan tudnak a lépcsőn haladni, színezéskor képesek a vonalon belül maradni, az ollóval pontosan vágni.
A koordinált mozgás fejlődését segíti:

mindenfajta labdajáték (dobások, pattogtatások, gurítások, focizás, tollaslabda, ping-pong)
célba dobás (kosárba, vödörbe, karikába)
akadálypálya (átmászással, átlépéssel, átugrással)
ugrókötelezés, szökdelés (egy lábon, páros lábon, különböző irányokba is)
ugróiskola
egyensúlyozás rajzolt vonalon, lefektetett kötélen, később emelt felületen (például padon)
labirintus rajzolása
színezés, gyöngyfűzés, gyurmázás stb.




Mekkora a mozgás szerepe a fejlődés során? Melyek a finommozgások? Mi a grafomotorika? Mi a koordinált mozgás? Cikksorozatunkban fejlesztőpedagógus szakértőink a gyerekek fejlődésével kapcsolatos kérdésekre válaszolnak. Perger Katalin és Farkas Attiláné Katalin a Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium és Zeneiskola – Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tanítói. Közösen dolgozták ki és állították össze a LOGICO Piccolo Betűvadász, Számvadász és Jelvadász kártyacsomagok anyagát.


A koordinált mozgás fejlődése